Nošenje fiksnog aparatića - moje iskustvo

Pozdrav svima! Danas ću vam malo pisati o svom iskustvu nošenja fiksnog ortodontskog aparatića. U slučaju da ste ga nosili, nosite ili ćete ga nositi, a zanima vas moje iskustvo, nastavite čitati! :) Ne zaboravite se pretplatiti na blog!






U jesen 2014. krenula sam kod svoje ortodontice Antonije Lončar Rogoznice u Zagreb jer se u mom gradu tada čekalo po par godina da se dođe na red. To nema smisla jer meni se čeljust razvija, a za to vrijeme koje bih čekala sam otišla u Zagreb, stavila aparatić, nosila ga i skinula. To je sada brzinski rečeno jer sam kod ortodontice sveukupno išla malo manje od 2 godine.


Prvi put kada smo ju nazvali (01 3758 969), dogovorili smo termin mog dolaska kod nje.
Njezina ordinacija se nalazila u Ilici, ali već neko vrijeme su u još većem, boljem i modernijem prostoru u Reljkovićevoj 6. Prilikom prvog pregleda mi je sve objasnila i rekla o čemu se radi i kako će dalje sve teći. Nije to: "samo dođi, evo aparatić i doviđenja".

Nisam se bojala nositi aparatić jer sam znala da je to nešto što će mi pomoći da imam još bolji i ljepši osmijeh i pravilniju čeljust. Na kontrole sam odlazila otprilike svakih 6 tjedana.


Mnogi ljudi kada čuju da moraju putovati negdje radi nečega, konkretno u Zagreb toliko često radi aparatića, odmah odustanu, zato je prije svega tu trebala postojati volja i želja.



1. HEADGEAR

Prije stavljanja aparatić sam morala nositi headgear. Tada sam prvi put čula za to.

Headgear je ortodontski aparat kojeg najčešće nose djeca, ali primjenjuje se i u terapiji kod odraslih ljudi. Primjenjuje se kod osoba kojima gornja čeljust ili zubi idu jako naprijed. Djeluje i na izgled lica jer kontrolira rast čeljusti. Primjenjuje ga se i radi poboljšanja zagriza.




Nije ništa strašno, ali neobično izgleda. Mislila sam da kada dobijem aparatić da ću prestati nositi headgear, ali sam ga nosila i sa aparatićem neko vrijeme. U početku sam ga morala nositi što češće (naravno ne u školu da se ne bi oštetio), a kasnije samo po noći. Sveukupno 8-10 sati na dan.




Elementi ortodontske naprave headgeara su:

  1. Metalni prstenovi koji se cementiraju na prve trajne kutnjake. Prstenovi imaju po tri cjevčice, ona najveća je namijenjena unutarnjim lukovima headgeara.
  1. Headgear koji unutarnjim krakovima luka ulazi u cjevčice na prstenima, dok su vanjski krakovi pričvršćeni elastičnom trakom.
  1. Elastična traka koja ide oko vrata.








Ne mogu reći da ne boli, boljelo me dosta, ali tada ga ne trebate prestati nositi, nego naprotiv, morate ga nositi što češće jer će se kasnije zubi naviknuti na "opterećenje". S vremenom prestane boljeti.


Katy Perry je u svom spotu nosila nešto takvo. Bojala sam se da ću izgledati strašno kao ona, ali nisam. ;)





2. FIKSNI APARATIĆ

28.4.2015. sam stavila svoj aparatić. Tada sam imala 13,5 godina. Redovito sam nastavila ići na kontrole i slušati upute ortodontice. Želim vam naglasiti da u slučaju ako planirate ovakvo što i odlučite se za ovu ortodonticu, nećete pogriješiti! Svaki put je bila jako ljubazna prema meni, sve mi je detaljno objašnjavala, čak i ako nekada ne zapamtim nešto, ponovi itd.

Sam proces stavljanja aparatića ne traje dugo. Pola sata (po čeljusti), ako se ne varam. Ne boli, ali nije baš ni ugodno. Meni je uvijek bilo neobično kada bi mi na kontrolama zatezala žicu ili je mijenjala. Na početku su me zubi užasno boljeli što je značilo da aparatić djeluje. ;) Kada sam dobila aparatić, objasnila mi je što ne smijem jesti, kakve četkice moram kupiti itd.



(Mnogi nisu sretni kada moraju nositi aparatić, ali meni je bilo baš fora. Nekada danas znam zažaliti što sam ga skinula, ali osjećaj kada ga skinete je neprocjenjiv, ali doći ćemo do toga. Mnogi žele i prozirni aparatić, da se ne vidi... Najviše sam se veselila mijenjanju gumica. Sjednem na ortodontski stolac, ortodontica mi otvori ladicu i kaže : " Maja, koju boju ćeš danas?" Nosila sam tirkiznu, crvenu, svijetloplavu, sivu itd. Svaki put bih imala osjećaj kao da imam novi aparatić.)



Što se tiče četkica koje sam koristila, radi se o CURAPROX četkicama. Radi se o švicarskom brendu koji proizvodi četkice posebno za osobe sa ortodontskim aparatićima. Koristila sam dvije četkice, a radi se o CS ortho ultra soft CS 1009 single. Za svaku je potrebno izdvojiti 30-ak kuna.




CS ortho ultra soft




S njom sam normalno prala zube kao i s običnim četkicama.


CS 1009 single






S ovom četkicom sam prala "okomito na aparatić". Znači onaj prostor između zato što je uža.



Gornji aparatić sam stavila u 4. mj 2015., a donji u 7.mj, otprilike nakon dva i pol mjeseca. A skinula sam ih 7.7. 2016.g. Ne mogu vjerovati da je prošlo već dvije godine otkako sam skinula aparatić. Vrijeme brzo leti. :) Kada sam skinula aparatić, nisam imala osjećaj da imam zube u ustima hahahahah :D Meso me boljelo par sati, ali kasnije se sve smiri i priviknula sam se. :) Imala sam osjećaj da su mi usta prazna.



3. RETAINER

Nakon aparatića, sljedećih godinu dana (i više) je potrebno nositi retainer. 
Zubi se pomiču cijeli život. Ti pomaci su više ili manje vidljivi, čak i nakon nošenja aparatića za zube. Zubi će se nedvojbeno pokušati vratiti u svoj „prirodni položaj“ u kojem su bili prije nošenja aparatića. Kako bi to spriječili nužno je nositi retainer jer on je sastavni dio ortodontske terapije.



• FIKSNI RETAINER je posebna žica koja se zalijepi s unutarnje strane zuba, obično na donjoj čeljusti. Nošenje ove vrste retainera je za pacijenta nešto ugodnije nego kod mobilnih retainera, jedino na što se treba obratiti posebna pažnja je higijena donjih sjekutića s unutarnje strane.


• MOBILNI RETAINER je naprava od prozirne tanke krute plastike koja je individualno formirana po zubima pacijenta i tijesno prianja uz njih. Za razliku od fiksnih, ovi retaineri se mogu skidati i stavljati na zube. Mobilni retainer sam ja nosila i još uvijek ga nosim tijekom noći, iako ne moram (jer je već prošlo godinu dana), ali ne želim da mi se zubi ponovno iskrive. 

Retainer je potrebno redovito čistiti. Najbolje samo hladnom vodom (NE pastom za zube) i četkicom za zube koja ima manju glavu. Dobro ga je ponekad ostaviti da se namoči u otopini za čišćenje proteza, vodice za ispiranje usta ili alkohola. Prilikom čišćenja potrebno je paziti da ga ne stišćemo jako kako ga ne bi deformirali ili oštetili.
Nadam se da sam vam dala dovoljno informacija! Na kraju ću vam još ostaviti sve podatke moje ortodontice! Važno je da vam napomenem to da ako sam ja nosila aparatić "tako kratko", ne znači da ćete i vi! Možete ga nositi dulje ili kraće, možete dobiti druge vrste četkica za kupiti itd. Ovdje sam napisala ISKLJUČIVO kako je MENI bilo. Jednom godišnje ili češće odem na pregled kod stomatologa jer su mi zubi jako važni i brinem se za njih! Nadam se da sam vam pomogla! :) Ako imate pitanja, pišite u komentarima! ;)


WEB STRANICA: Dentalna medicina Rogoznica
ADRESA: Reljkovićeva 6, 10 000 ZAGREB
INSTAGRAM: @dentalna_medicina_rogoznica
FACEBOOK: Dentalna medicina Rogoznica
E-MAIL: alrogoznica@gmail.com
TELEFON: 01/ 37 58 969



Nadam se da vam se svidio današnji post!
Do idućeg posta, pozdrav! :)


PROČITAJTE JOŠ:

Wishlist: odjeća

Što od šminke nosim u Englesku?

-------------------------------------------------
MAIL: beautycorner2111@gmail.com
INSTAGRAM: @onlymaja1




*This post is not sponsored!*




Maja Poljarević

Nema komentara:

Objavi komentar

SUBSCRIBE