Kraj pandemije, matura?

Veliki pozdrav svima s druge strane ekrana! :) Kao što sam i ranije najavila, ne znam kada i koliko ću često objavljivati postove u narednom periodu jer imam dosta obaveza oko polaganja ispita državne mature. S obzirom da znam da nemaju sve susjedne zemlje državnu maturu, pa ukoliko ne znate što je to, objasnit ću vam kroz ovaj post. Danas sam uspjela uhvatiti malo vremena, pa sam odlučila sjesti i napisati post te prokomentirati malo situaciju u svijetu, državi itd. Ne zaboravite se pretplatiti na blog jer je besplatno! :)








MATURA


Državna matura je naziv za polaganje ispita iz obaveznih predmeta (hrvatski jezik, engleski jezik i matematika) i izbornih (neki fakulteti ih traže - neki ne, ali to bi većinom bile kemija, fizika, politika i gospodarstvo, psihologija i sl.). Gradivo je vezano uz cijelo srednjoškolsko obrazovanje, a bez tih ispita ne možete upisati fakultet. Postoji viša (A) i osnovna (B) razina. Određeni fakulteti traže položen ispit iz isključivo više razine, a ako ne traže a vi smatrate da možete položiti višu razinu, nitko vam ne brani. Bodovi sa više razine vrijedi 1,6x više nego sa niže pri upisu na fakultet.

Matura u Hrvatskoj traje cijeli 6. mjesec i početak 7., a otprilike svaki tjedan imate 1 ispit, osim kada se piše hrvatski jezik (to su 2 ispita u tjednu jer se odvojeno piše teorija i esej). Također, ukoliko "padnete" na ljetnom roku, postoji i jesenski koji se piše u 8. mjesecu, ako se ne varam.







Moje mišljenje je da je matura precijenjena i ničega se ne treba bojati. Ukoliko ste učili i radili nešto kroz srednju školu i ukoliko krenete učiti na vrijeme - može se položiti. Naravno da bude i glupih, a i pitanja na koje nitko ne zna odgovor, ali uvijek možete "bubnit" odgovor kada dođete do takvih pitanja. :D Vjerujem da u svakom gradu postoje osobe koje drže pripreme za državnu maturu, ali definitivno se možete i sami pripremati. Skripte se lako nabave i onda vam samo treba volja za učenjem. :) Definitivno bih mogla kada ovo sve prođe napisati post o vlastitom mišljenju i iskustvu sa maturom.








Ne smijem vam zaboraviti reći da sam prije 10-ak dana uspješno obranila završni rad na temu "Marketing osoba"! Jako mi je drago što sam imala mogućnost pisati o svijetu blogera, YouTubera i influncera jer je to ono što me zanima. :)






KRAJ PANDEMIJE?

Koronavirus je zahvatio cijeli svijet i nikada nisam mogla ni sanjati da će jednoga dana sve biti zatvoreno, da će nam okretanje biti ograničeno itd. Kada se to pojavilo u Kini, vjerojatno sam kao i većina ljudi mislila: "Ma baš će to doći do nas..." Nitko nije ni očekivao takvo što.

S osobnog stajališta ću reći da sam se pridržavala mjera Nacionalnog stožera još od samoga početka kada drugi nisu ni shvaćali koliko je to opasno. Moje mišljenje je bilo da se ne bi škole zatvarale bez razloga. U kući sam provela mjesec dana bez da sam igdje izašla, eventualno u dvorište ili na balkon i terasu. Kasnije sam se počela družiti i s prijateljima, ali naravno nismo se približavali niti se grupirali. Uvijek nas je bilo 2 ili 3.

Mogu vam reći da je bilo zanimljivo nakon mjesec dana provozati se biciklom centrom grada ili nekim drugim naseljima. Ljudi puno nije bilo, a imala sam osjećaj kao da me nije bilo godinama. Nastava mi se odvijala online i s tim nije bilo problema, čak mi je bilo zanimljivije nego da idem za stvarno u školu jer smo imali kreativnije zadatke i prije budemo gotovi. Kasnije nam je ipak svima nedostajala prava škola i druženje s prijateljima pogotovo jer sam ove godine završila srednju školu. U medijima su isto tako govorili kako samoizolacija može dosta utjecati na naše psihičko zdravlje jer nije lako dugo vremena biti zatvoren u kući. Isto mi se to na početku činilo bezazleno, a kasnije sam se isto nekada loše osjećala. Ne želim reći "padala sam u depresiju" jer je depresija ozbiljna bolest, ali znate na što mislim. Toliko sam bila tužna jer školu neću završiti kako treba, nećemo se rastati kao prijašnje generacije, nema maturalne, norijade itd. Nitko od nas nije znao koliko će ovo sve trajati.








Hvala Bogu sve ide na bolje! Ne znamo hoće li biti 2.vala ili ne, ali svi se nadamo da neće. Drago mi je što se život vraća u normalu i definitivno smo za vrijeme karantene mogli uočiti koliko trebamo cijeniti sitnice. Imam osjećaj kao da virus više nije među nama. Normalno živim, idem gdje želim i radim što želim. :)

Što se tiče norijade, osjećali smo se zakinuti jer su se kafići i klubovi otvorili, a nama se brani završetak srednjoškolskog obrazovanja kakav su imale sve generacije prije. Gdje će se prije netko zaraziti ako ne u klubu gdje "nabijen" čovjek na čovjeka?! Potporu Grada nismo imali, pa smo odlučili sami uzeti stvar u svoje ruke i organizirati norijadu. Bila je fenomenalna! Definitivno će se pamtiti jer joj ništa nije nedostajalo, a i većina građana nas je došla podržati! Definitivno dan za pamćenje.





Uvjerena sam da je taj virus nastao laboratorijski jer su Kinezi i prije jeli šišmiše i definitivno nije od toga... Užasno je što je cijeli svijet stao, ekonomija je oslabila te je mnoštvo ljudi izgubilo posao, a posljedice će se osjećati još godinama kasnije. Moje mišljenje je odmah bilo da će virus nas zaobići ili će nas totalno pokositi kao nažalost Italiju i Španjolsku. U relativno dobrom smislu nas je zaobišao i nismo imali puno žrtvi s obzirom koliko smo mogli imati. Ovo što sam doživjela ove godine ću svakako pričati svojim unucima iako vjerojatno neće moći shvatiti kako je to bilo da ne smiješ izaći iz kuće i stalno se moraš dezinficirati. No, ipak to nije bilo toliko strašno i svakako je bilo i gorih vremena kao npr. za vrijeme ratova, poplava itd.



Ne znam hoće li me netko razumjeti, ali meni je odmah bilo bolje čim su se kafići i klubovi otvorili jer sam baš društvena osoba i živnula sam nekako. :) Vjerujem da će se svatko od nas potruditi da mu ovo ljeto bude najbolje ikad jer smo svi to zaslužili!










I za kraj ću još reći da je karantena većini ljudi dobro došla na početku. Dosta ljudi, kao i ja sama, riješili su se starih stvari, presložili ili raščistili prostorije u kućama za koje su i zaboravili da postoje itd. Netko je možda krenuo izrađivati nešto ili je isprobavao nove recepte, a neki su vrijem iskoristili za ugodan boravak sa svojom djecom!




Bilo kako bilo, drago mi je da sam napisala ovaj post i malo vas "updateala" o nekim stvarima! Sada se "bacam" na ostatak učenja za maturu, a vi budite sigurni da ćemo se ubuduće čitati i češće nego što to mislite. ;) Svakako ne zaboravite pročitati postove koje ste propustili.







Što ste vi radili za vrijeme karantene?







Nadam se da vam se svidio današnji post!
Do idućeg posta, pozdrav! :)








PROČITAJTE JOŠ:

Park prirode Papuk, izletiše Jankovac

ILI-ILI

Barcelona, Spain

Ljetna ponuda/ Manzara

Frankfurt am Main, Germany
-----------------------------------------------
INSTAGRAM: @onlymaja1
MAIL: beautycorner2111@gmail.com










*This post is not sponsored!*



Maja Poljarević

Broj komentara: 13:

  1. Uživala sam u čitanju posta, pogotovo što smo imale slično iskustvo oko karantina. Iskreno, nije mi bilo loše kao što sam očekivala. Introvertna sam osoba i generalno više vremena provodim sama sa sobom, nego u društvu, tako da mi izolacija zbog toga nije loše pala. Čak sam postavila ciljeve, počela da se hranim zdravije, smršala, radila na svom mentalnom zdravlju, donijela mnoge odluke... Jedino mi je bilo bezveze što nisam imala mogućnost otputovati i prošetati negdje, ali ništa strašno, biće prilike sada, kada nam ljeto stiže i kada se sve vratilo u normalu. Sve u svemu, izolacija je za mene bila veoma pozitivno iskustvo i drago mi je da je i tebi bilo super. Složila bih se za online nastavu - mnogo bolje i praktičnije nego kad smo učili u školi. Za kraj, srećno na ispitima. Nadam se da ćeš upisati fakultet koji želiš i da ćeš uspjeti u svojim idejama i ciljevima. Odličan post.❤️

    Sweet-dreams-14.blogspot.com

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jako mi se sviđaju ciljevi koje si zadala sama sebi i drago mi je da si ih i ostvarila! Hvala ti puno! :*

      Izbriši
  2. Divan post,i kod mene postoje državne mature ali iskreno ne piše se na portalima toliko puno kao u Hrvatskoj,gdje su ljudi počeli toliko paničiti koliko sam mogla primjetiti na Instagramu bez prevelike potrebe.Kao što kažeš ako si barem nešto učio i još to znanje nasogradio sigurno nećeš pasti jel.Tako da,sve je to već prošlo a što se tiče corone i pandemije,karantin mi je užasno dobro došao,toliko se i dobrih a i loših naravno stvari desilo,da je čak i dobro što je svijet tako nakratko stao.Ali da bih voljela da se ponovi,ne bih.Živjela sloboda! :D ♥

    https://tendresse2.blogspot.com/

    OdgovoriIzbriši
  3. Prvo, sretno s maturom i upisom na faks. :)
    Moja karantena je prošla čudno. Volim biti sama jednako koliko volim biti i u društvu pa mi je u početku bilo dobro, imala sam veliku količinu vremena za sebe, a kasnije sam već polako počela šiziti. Oko cijele situacije s koronom više nemam apsolutno nikakvo mišljenje, po meni je sve skupa otišlo predaleko u svakom smislu. Post mi se sviđa, nije preopterečujuć. Uživala sam u čitanju. :)

    Savršen nered

    OdgovoriIzbriši
  4. Odličan tekst. Ja sam polagala završne ispite u srednjoj školi ali u Srbiji nam je obavezan srpski jezik gde pišemo sastav/esej i onda se bira izmedju stranog jezika ili matematike. Pored toga pišemo maturski rad i branimo ga.Ja sam pisala maturski iz sociologije. Što se tiče korone,ja mislim da je sve nastalo u laboratoriji ali ko bi znao. Trebamo sada da se čuvamo,baš zbog toga što su se svi opustili mislim da je rizik za povećanje broja zaraženih veći.


    lepotaodaleks.blogspot.com

    OdgovoriIzbriši
  5. Držim palčeve za maturu i upis ❤

    OdgovoriIzbriši
  6. Slažem se apslutno sa tobom što se tiče nastanka virusa i mislim da je ovo jedan biološki rat kreiran da se Kina uništi kao sila, a umesto toga ceo svet snosi posledice što je zastrašujuće. Najveća greška je zatvaranje svih ljudi, dok je bilo potrebno da se zatvore samo rizničke grupe i stariji ljudi jer su oni najpodložniji zarazi i teškim simptomima, a da mladi nastave da rade jer tako bi se ekonomija održala na istom stepenu, ali ko sam ja da o tome pričam nažalost. 😊 Super post, bitno da je sve gotovo!

    www.iammilitza.com

    OdgovoriIzbriši
  7. Želim ti mnogo sreće oko polaganje mature i da to sve prođe u najboljem redu. Takođe, mislim da je večina nas bila savjesna i da će ovo sa Koronom još više da se ublaži. Iskrena da budem, nadam se da će se brzo vratiti sve u normalu jer je ovo dosta otežan način života za sve ❤️❤️❤️

    Marija's blog

    OdgovoriIzbriši

SUBSCRIBE